På atv'n!

lørdag 27. april 2013

Frøken Rosa og meg

Jeg prøver å sykle til jobb så ofte jeg kan, når det ikke er snø!, og i år begynte sykle-til-jobben-sesongen mandag 15. april. Det er _ikke_ godt og varmt, men rundt +2 når jeg og Frøken Rosa legger ut på veien om morgenen. Vi tilbakelegger ca. 9,2 km på vei til jobben, men tar en annen vei hjem og da ruller vi ca. 8,3 km, både utforbakke og motbakke i skjønn forening.
Her er min faste følgesvenn, Frøken Rosa:

Hun er av typen GT Avalanche 3.0 og lystrer stort sett mitt minste vink. Hun har fått på seg skjermer, sykkelveske på styret og en ubrukelig støtte jeg skal få byttet ut. Nytt sete har hun også fått og jeg tror jeg trives godt med det nye setet. Hun er vel 4 år nå og vi trives utmerket i hverandres selskap hun og jeg.



Sjøl innbilder jeg meg at jeg er sporty og stiller i sykkelbukse og hjelm - man må jo passe på det lille man har mellom ørene mener jeg!

Siden jeg deler av uka bor på Orkanger hos mannen i mitt liv og ellers i Trondheim, så begrenser jobb-syklingen seg noe, men jeg skal frem til skolenes sommerferie begynner sykle til og fra jobben så ofte jeg kan. De dagene jeg ikke sykler til og fra jobb blir det sykling på ettermiddag/kveld, trimsykkel, gå/joggetur eller styrketrening - med en og annen hviledagen innimellom. Jeg kan faktisk skryte av å ha syklet Trondheim - Orkanger (4,5 mil) 2 ganger og Orkanger - Trondheim en gang, men det er ikke noe jeg gjør stadig vekk for å si det sånn...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar