På atv'n!

søndag 4. oktober 2015

Poesi i grønne skoger

Vi har vært på hytta i helgen og jeg hadde bl.a. med meg boka "Poesi i grønne skoger - ei bok om skogen bak trærne, om skogens sjel" av Jon Østeng Hov (Tapir 2011), lånt på biblioteket. Jeg gledet meg veldig til denne og forventningene ble innfridd til fulle! Jeg var bergtatt fra første side og leste boka fra perm til perm og var helt borte fra denne verden underveis.

Tekst og bilder går så vakkert sammen at det føles som å være i skogen og gå sammen med Jon Østeng Hov blant mørke graner og ulende ugler. At mannen selv har et blikk mjukt som mose og ser ut som han kommer fra skogens indre er heller ikke negativt - man bare MÅ like Jon Østeng Hov!

Jeg elsket boka og antar at den snart kommer til å befinne seg i en bokhylle veldig nært meg...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar