På atv'n!

mandag 30. mars 2020

Litt dukketøysøm

I helgen fikk jeg sittet litt ved symaskina og lekt meg med overlocken og resultatet ble litt dukketøy. Det er så koselig å pusle med disse små plaggene, selv om det gjerne blir mye er knot enn med større plagg! Så jeg plundret litt med noen av dem, men det går stadig bedre.

Forleden kjøpte jeg en dukke på finn som jeg trodde var en mørkhudet Baby Born, nettopp med tanke på å sy dukkeklær for jeg har en del mønstre på klær til den. Men da dukken kom var det en Newborn Baby, ok, den er litt smalere enn Baby Born har jeg lært, men den var ganske søt så den blir boende og i helgen fikk den to nye antrekk.

Først en rosa joggedress med matchende truse:



Deretter nattkjole med truse til. Det skulle egentlig være en vanlig kjole, men den så så nattkjolete ut så da ble den det.



Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe noe nytt stoff på en stund, men sy dukkeklær av de restene jeg har og en rest med traktorstoff ble med et nødskrik til en joggedress til Lærdalsgutten - han ble veldig fornøyd og synes han ble kjempetøff med denne!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar