På atv'n!

søndag 30. august 2015

Strikket samekofte

Jeg fortalte en gang om denne kofta på bloggen og det var en som spurte om jeg kunne legge ut oppskrifta, det må være mange mnd siden, men her er den!





Jeg aner ikke om jeg har lov til å legge den ut eller ikke, men det må være 35 år siden vi kjøpte mønsteret så det er i alle fall ikke i salg lenger! Husker godt at jeg syntes den var sååå fin og ba min mor strikke denne da hun skulle strikke ny ullgenser til meg. Jeg fikk den i blått og syntes den var kjempefin (husker ikke om jeg hadde beltet? Lua hadde jeg ikke), men det var noen eldre jenter på barneskolen som ertet meg for den og jeg kan ikke huske at den ble så mye brukt. Det finnes ikke noen bilder av meg med kofta dessverre, og jeg aner heller ikke hvor det ble av den.


3 kommentarer:

  1. Hei. Har veldig lyst til å strikke denne. Kan jeg gå kjøpt mønster? Mvh Line Engelien

    SvarSlett
  2. Jeg fant et bilde av meg selv med den genseren og lua i rødt, bilde er tatt i 1988🥰 men var ikke mulig å legge bilde til kommentaren her.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for oppskrift🥰🌷

    SvarSlett