På atv'n!

søndag 23. april 2017

Trimsykkel

Planen er jo alltid en løpetur i løpet av helgen og det er vel ikke mange helgene siden juni i fjor at det ikke har blitt det. Nå er det slutten av april og de siste 2-3 dagene har været vist seg fra en meget dårlig side. Meget dårlig. Det har vekslet mellom oppholds, ett og annet lite solgløtt og voldsomt snøfokk med få minutters mellomrom. Og siden sesongen for å løpe i snø er over, ferdig, finito, slutt, så ble det ingen løpetur denne helga.

Jentungen og jeg gikk en tur rundt Haukvannet i går, men det var nedslående, snø stort sett hele veien og det er ennå en stund til vannet er i nærheten av isfritt, ikke rakk vi oss rundt hele før en real snøbyge ispedd en haglbyge tok oss heller.

I dag har vi tilbrakt dagen innendørs, men unntak av at jeg var ute med noe søppel en tur. Ble litt for drøyt å la en hel fridag gå uten å røre på seg liksom så til slutt, i 21-tiden, tok jeg meg på tak, skiftet til sykkeltøy og jumpet opp på trimsykkelen! Bestemte meg for å sykle litt lengre enn vanlig, vanligvis sykler jeg i 30 min og havner et sted mellom 10-12 km, i dag bestemte jeg meg for å sykle 15 km og se hvor lang tid det tok.

Har ikke syklet noe ennå i år, med unntak av 26 min utendørs for et par uker siden, så jeg var litt spent. Men det gikk adskillig bedre enn forventet! La inn noen små økter hvor jeg økte motstanden i 2 og 1 min noen  ganger for litt variasjon og det fungerte fint.

Klokket inn 15 km på 36:25 min og var langt nær så halvdød som jeg trodde jeg skulle være! Så jeg er kjempefornøyd med økta i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar