På atv'n!

lørdag 12. august 2017

Puffen

Min mormor hadde to gamle puffer stående i gangen og i dem var det bl.a. ullsokker, hjemmestrikkede selvfølgelig. De var i en slags gulfarge med blå puter i et stivt litt plastaktig stoff om jeg ikke husker helt feil. De var ikke spesielt fine, men jeg har alltid ønsket meg en slik puff med plass inni, hvor mormor sine ble av aner jeg ikke.

I sommer var jentungen og jeg på brukt'n og der fant vi denne:


Den hadde da et annet blåmønstret vevd stoff på puta, det hadde nok vært fint en gang, men var veldig falmet og fælt. Vi så på den i noen sekunder og etter en kjapp rådslagning kom vi frem til at den var fin og enkel å pusse opp og den ble med hjem for 250,-.

Da vi kom til kassen åpnet damen bak disken lokket og tittet nedi og utbrøt:"Her var det god plass! Og hybelkaniner! De skal du få med kjøpet!" Vi holdt på å knekke sammen i latterkrampe!

Vi hadde noe lyseblå maling stående etter at vi malte soverommet hvitt og lyseblått for noen år siden og vi satte i gang!


Det gikk fort å male, men tok lengre tid å finne stoff. Jeg hadde opprinnelig tenkt noe med litt brede striper i hvitt og lyseblått, men jentungen mente jeg skulle ta noe sprekere. Joda, jeg var enig i det og har vært overalt på Orkanger uten å finne noe som jeg synes passet. Jeg har alltid vært veldig glad i Marimekko sitt mønster Unikko som finnes i mange farger, men det var det ikke så lett å få tak i! Til slutt kom jeg over en hyggelig dame på Epla.no som hadde noen biter av dette stoffet til salgs i ønsket farge!

Det ballet på seg med denne puffen for jeg måtte kjøpe nye skruer, stiftepistol, platevatt... You name it. Beholdte de originale hengslene og den hengsel-saken som passer på at lokket ikke faller bakover da:


Den fikk møbelknotter under og nå står den her og er såååå fin - synes jeg da!


Det blå mønsteret i stoffet passet perfekt til den lyseblå fargen på selve puffen og jeg tror kanskje jeg skal ha garn og strikketøy oppi den. Puffen har i alle fall fått nytt liv og her skal den få bli riktig lenge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar