På atv'n!

onsdag 14. november 2018

Som tiden flyr!

Nå går dagene så fort at jeg nesten ikke klarer å holde følge! De suser unna i et eneste kaos av jobb, pendling, unger (voksne sådanne...), praksisplass for Storegutten, 3. året på vgs for Jentungen og flytteplaner i hodet mitt - ikke mye tid til å  kjede seg!

Og snart er det jul! 


Jeg elsker jo jul! Så alt nå koser jeg meg med litt julebøker, lager julegaver og det hender vi setter på litt julemusikk også. Har en regel når det gjelder musikk i bilen - fra 1. desember, ev. første helgen i advent, byttes minnepinnen ut med en som bare inneholder julesanger! Det gleder jeg meg til!


Hjemme hos Lille Gubben forbereder vi at jeg skal flytte dit til sommeren, ungene som frem til nå har delt rom i 1. etg får nå disponere hvert sitt rom i 2. etg når de kommer på besøk, det blir bra! Når man er nesten voksen er man liksom litt ferdig med å ligge i køyeseng sammen med bror/søster...

På jobben er det også flytting på gang, den ene avdelingen jeg er på skal inn i nye lokaler og det skjer i disse dager. Sist gang, da den andre avdelingen flyttet i fjor høst, ble det en så stor påkjenning på skrotten min at jeg til slutt ble hjemme i et par dager for jeg klarte ikke å løfte armene over skulderhøyde... Denne gangen er jeg ikke så involvert og tar det mye mer med ro og så langt går det helt fint. 

Men det er jo hjemme-flyttingen som er det viktigste for meg, tross alt - den ligger og lurer i bakhodet hele tiden. Nå er det 13,5 år siden vi møttes og det er kjemperart å tenke på at om drøye 7 mnd blir vi endelig samboere på heltid! Jeg tror det har vært det riktige valget når jeg har gjort det på denne måten, da har ungene hatt meg for seg selv når de har vært hos meg og Lille Gubben og jeg har kunnet pleie kjærligheten så mye vi vil når jeg har vært hos ham. Perfekt! Men nå er tiden altså moden for å vinke farvel til byen og flytte på landet og det har jeg gledet meg til!

Her er forresten lysfatet mitt nå i før-adventstiden i år:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar