På atv'n!

søndag 4. oktober 2020

Littegranne ommøblering på stua

 Vi har i mange år hatt en halvgammel lenestol stående i et hjørne på stua, ved bokhylla og åpningen inn til kjøkkenet. Jeg har en stund nå tenkt at det ville vært mye finere å hive ut stolen og ha en store grønnplante der, men lenger enn det har jeg ikke kommet. Ikke før i går. Kjøpte jo en ny plante for en uke siden og trengte noe å sette den på og har saumfart nettet uten å finne noe jeg likte og som har passet.

Begynte å tenke over hva vi har stående rundt omkring og kom til å tenke på et møbel jeg ikke helt vet hva jeg skal kalle - er det en enorm krakk? Eller et lite bord? Ikke godt å si, men jeg tok den ned fra roterommet på loftet og ga den to strøk hvit maling. En fordel med å bo i et stort hus med mye rart er at det alltids finnes en bøtte hvitmaling og en malekost tilgjengelig.


Det var ypperlig malevær i går så jeg satte i gang og i løpet av halvannen time hadde jeg malt to strøk! Mannen var ute noen timer så jeg bar ut den gamle lenestolen, den fikk plass i den gangen vi ikke bruker til daglig og kroken ble stående tom i noen timer. Jeg forventet at mannen skulle kommentere at stolen var borte, men han sa ikke ett ord. I kveldinga gikk jeg ut og hentet inn pidestallen (som møbelet nå offisielt heter) og satte den på plass og planten fikk plass på sitt nye oppholdssted. Fremdeles ingen reaksjon fra mannen.

Først i dag da vi hadde stått opp kom kommentaren - "Har planten byttet plass?" Jeg måtte bare flire, "Du la ikke merke til det i går?" "Nja... Jeg bryr meg ikke så mye om planter og sånt..." "Jeg har flyttet stolen ut i gangen, ved skoskapet," opplyste jeg og han så på meg og til slutt gikk det opp et lys for ham:"Det sto en stol der ja!" Herremin... Hvordan skal dette bli når vi blir gamle!?

Jeg trengte en plante til platten under på pidestallen også og har hatt en gullranke stående i vann i noen uker. I dag fikk den endelig komme over i jord og jeg krysser fingrene for at den kommer seg og trives! Den har jeg fått fra snilleste Tove B som bor ved der jeg jobber!

Den kan jo ikke stå der nede for godt, for om den trives så blir den jo kjempelang, men inntil videre skal den få bo der.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar