På atv'n!

onsdag 20. august 2014

Har du fuglebrett?

Vi har fuglebrett her hos Lille Gubben, i borettslaget i byen er det jo ikke tillatt og selv om jeg gjerne skulle hatt det så skjønner jeg jo at det ville blitt et salig gris om 550 leiligheter skulle hatt hvert sitt fuglebrett...

Jeg er fremdeles halvsjuk og tilbringer dagen i godstolen med utsikt rett mot fuglebrettet utenfor kjøkkenvinduet. I dag er det et yrende fugleliv utenfor vinduet og i tillegg til årets kjøttmeiskull har jeg observert:

Svartmeis

Bokfink

Dompap

Grønnfink

Men den største overraskelsen fløy plutselig forbi stuevinduet! En sibirsk nøttekråke!
Jeg har sett slike tidligere, i 1995 var det en stor invasjon av slike like ved der jeg bodde den gangen og jeg så dem ofte når jeg gikk til og fra bussen.

Fuglebrettet er kilde til mye trivsel og kos og vi mater våre små, bevingede venner hele året, til gjensidig glede.

Bildene er lånt fra Wikipedia og Miljolære.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar