På atv'n!

søndag 8. februar 2015

Middag...

Det ble ikke hyttetur og det førte til at det heller ikke ble saltkjøtt og rotmos.


Det ble vår egen hjemmelagde pizza istedet. Den er kjempegod, det er ikke det, men jeg er mer på grønnsakskjøret enn Lille Gubben... Jeg lagde meg en deilig salat til da, av agurk, paprika, avokado, fetaost og sukkererter og da heves jo sunnhetsgraden litt i det minste. Pizzasausen består av ketchup, bbq-saus (Sweet Baby Ray's som har en deilig røkt-smak som sikkert er noe kunstig gugge), sterk chilisaus (fra innvandrersjappe) og generøse mengder pizzakrydder, pepper og finhakket hvitløk, Nammenam. Vi liker MYE saus på pizzaen! Fyllet er ikke så spennende, rett og slett grillpølser (jada...) og så mengder med hakket løk (enten en diger eller to mindre), et par never hakket purreløk og godt med cherrytomater delt i 8 biter. Og et generøst lag hvitost på toppen selvfølgelig.

Vi lager en stor pizza som dekker en stekeovnsplate og denne har vi middag i to dager av, da er vi to voksne, spiser altså 1/4 hver av denne til ett måltid. Dvs. om jeg har salat til, som i går, spiser jeg 3 biter, ikke fire, så denne helga blir det to biter til overs. De får Lille Gubben ta seg av.

Men i morgen skal jeg ha rotemos til middag. Nemlig.


Ok, det der så mer ut som suppe, men jeg skal altså ha mos. Mmm...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar