På atv'n!

tirsdag 9. februar 2016

Små bevingede venner

Tok en tur bak blokka med kameraet i dag, bare for å se om jeg så noen småfugler. Joda, 4-5 blåmeis herjet rundt i trærne - kanskje de vil ta i bruk fuglekassene jeg har hengt opp etterhvert? På vei tilbake hørte jeg en fuglelyd jeg ikke klarte å plassere med en gang, men oppdaget plutselig en litt større fugl helt i toppen av en gran. Opp med kameraet!

Jeg hadde en mistanke ut fra størrelsen og nebbet og da jeg zoomet skikkelig inn på bildet viste det seg at jeg hadde rett:


Det var en flaggspett! Utrolig kult! Jeg bor i et blokkområde, men det er faktisk et yrende dyreliv rundt her om man bare tar seg litt tid og bruker øyne og ører. Jeg har sjekket mot fugleappen Ornidroid og sannsynligvis er det en hann som satt og lokket på en hunn! Koselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar