På atv'n!

torsdag 27. oktober 2016

Pasta av andre ting enn hvete

Fikk tips inne på lavkarbo.no om kikert-pasta her om dagen og siden jeg er veldig glad i kikerter måtte jeg jo få tak i det. Life på Amfi Orkanger skaffet meg det og i dag kunne jeg omsider ta den første smaken! Sånn ser boksen ut:
De så veldig små ut så jeg var usikker på hvor mye jeg skulle koke for at det skulle bli nok og gikk for 40 gram tørre fusilli. Det ble akkurat passe til en ikke alt for stor middagsporsjon, da hadde jeg et laksestykke til, 50 g erter og 70 g gulrot. Puttet litt sitronpepper i vannet, synes det er så godt til fisk og etter at jeg hadde lagt alt på tallerkenen hadde jeg på bittelitt olivenolje med sitron. Og det ble kjempegodt! Pastaen smakte minst like godt som vanlig hvetepasta, om ikke bedre! Konsistensen var som vanlig pasta og koketiden bare 8 min. Dette kommer jeg til å spise mer av!

Kjøpte også to sorter til bare for å teste, denne som er laget av mung bønner: 
 og denne som er laget av røde linser:
Har ikke rukket å smake de to siste ennå da, men jeg tipper de er gode de også! Gleder meg til å smake! Men i morra blir det taco og da er vel ikke pasta førstevalget som tilbehør. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar