På atv'n!

søndag 19. august 2018

Rydda i boden!

Jeg er så heldig at jeg har 3 kjellerboder her i blokka! Den ene ble ryddet skikkelig grundig, riktignok for flere år siden så den skal tas igjen, men er ikke sååå ille. Den andre tok jeg skikkelig i vår og jeg husker ikke hvor mange billass med skrot jeg kjørte opp i containeren i borettslaget, men det var nok 4-5 stk.

Den siste boden sa jeg i hele vår at "Den skal jeg ta til helgen!" Men så ble det finvær og mye annet fristet mer så rotet sto godt der det sto. Denne uka bestemte jeg meg - til helgen DA skal jeg rydde i kjellerboden! Til neste sommer skal jeg nemlig flytte og tenker å bruke høsten og vinteren på rydde og kvitte meg med alt jeg ikke trenger.

Jeg visste at det ikke var såååå mye i denne boden og dette var synet som møtte meg da jeg åpnet døra:


En halvgammel treseng i sine enkelte deler, to røde Ikea-hyller, et gammelt skap etter min mormor, sykkelen min, 4 par ski, jentungens dukkevogn, en bastkiste med ukjent innhold (den er bakom der!) og diverse annet.

Det tok meg en time å tømme boden, sortere og sette på plass det jeg fortsatt skal beholde og da jeg fornøyd kunne lukke døra så det slik ut:


Det ene skiparet ble solgt senere på dagen og de to posene som står til venstre tilhører min søsterså det er ikke all verden igjen der nå - kun ting jeg skal ha med meg videre. Tror jeg.

Hva bastkista inneholdt? To grusomme puter jeg hadde på verandaen for 10 år siden og en overmadrass som så helt ny og fin ut. Putene gikk i containeren og overmadrassen går i en av overkøyene på hytta. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar