På atv'n!

søndag 26. august 2018

Rydde,rydde og rydde enda litt mer

Men denne gangen foregår ryddingen hos Lille Gubben. Min ankomst i huset må jo forberedes her også og det er like greit å begynne. Jeg lurer litt på hva vi egentlig har drevet med i sommer for det var ikke småtterier jeg bare opp på loftet - eller 2.etg - i dag! Herremin. En symaskin, et deksel til en annen symaskin, pappen til den nye plata som skal være under den nye vedovnen, 30 tomflasker i tilfelle vi skal sette mer ingefærøl og noe mer småtterier. 3 store poser med bøker er båret ut i bilen, skal på salgstralla på jobben. Alt har stått på kjøkkenet så nå går det plutselig an å gå på golvet der igjen!

En klesvask er straks ferdig. En brøddeig står til heving, et litt grovere grytebrød denne gangen.

Før heving:


Etter steking:


Lille Gubben og svigerfar har vært og hentet hjem båten for vinteren.

Vi skal visst sette inn en ny vedovn her på stua.

Strikket en pulsvante i går og må få strikket en til, tok vel ca. 3 episoder av Game of Thrones så det er mulig den andre blir ferdig i kveld. De fineste jeg har strikket noen gang! Og jeg har noen pulsvanter på samvittigheten for å si det sånn.... Men litt forskjellig resultat.

Joda, ingen problemer med å få dagene til å gå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar