På atv'n!

fredag 28. september 2018

Boxer!

Sydde en boxer til Lille Gubben sist helg, men den ble altså ikke brukbar overhodet, mønsteret var enormt i størrelsen og den ble slettes ikke pen. Så tidligere i uka lette jeg litt på nettet og fant et annet mønster fra Danmark. Lastet det ned og skrev det ut og etter å ha klippet og limt papirmønsteret så klippet jeg til stoffet til en ny. Grønn med biler på. Stoffet var godt å ta på og det var fristende å begynne selv om jeg ikke hadde min egen symaskin tilgjengelig.

Fant frem jentungens maskin, hun har arvet min gamle, og testet litt sømmer på en stoffbit og det så jo riktig bra ut! Fikk blod på tann og i løpet av en times tid var boxeren nesten ferdig, manglet bare strikk. Strikken hadde jeg kjøpt, men den lå hos Lille Gubben og dit skulle jeg ikke før dagen etter og dette skulle jo være en overraskelse!

Ergo kunne jeg ikke dra frem symaskina da jeg kom utover på onsdagskvelden, men heldigvis drar han grytidlig på jobb så tidlig torsdag morgen satt jeg og sydde ferdig boxeren! Den ble så fiiiin! Jeg er så stolt at jeg holder på å revne!


Han fikk den i går og spradet rundt på stua og den satt som et skudd! Ørlite trang i lårene, men det er ikke noe problem å justere på neste - for denne blir det flere av! Skikkelig gøy å sy og så ble den så fin! Ikke noe dyrere enn å kjøpe i butikken heller. Brukte stoff for ca. 56,- og strikk for ca. 27,-, så om jeg runder opp for sytråd og strøm så koster den 85,-. Og da får man så mye kulere mønstre enn fra butikken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar