På atv'n!

onsdag 20. februar 2019

Blæh...

Onsdag for to uker siden ble jeg dårlig, hadde snappet opp det viruset som herjer rundt i trønderhovedstaden for tiden og gikk ned for telling. Og kroppen min er sånn at om den blir syk så nekter den ikke å innta kalorier,  neida - da insisterer den på at den trenger mat! Masse mat! Alt mulig bare det er spiselig!

I tillegg var halsen som et piggtrådgjerde, jeg hostet til jeg spøy og spiste alt vi hadde av drops og halstabletter i huset. Te med honning. Bare honning. Bare te. Hvitløk i sokkene, som Lille Gubben hardnakket hevder hjelper, kan ikke si jeg merket så mye annet enn at huset stinket som en gammel kebab-bule...

Nå er jeg heldigvis på beina igjen, hoster fremdeles som en innbarka storrøyker til tross for at jeg aldri har prøvd å smugrøyke engang! Var såvidt jeg torte gå på vekta i morrest, men den var snill og viste det samme som før jeg ble syk. Så da er det bare å gå på med krum hals.

Kjøpte en pose NøttiFrutti i dag og dessverre elsker jeg disse! En blanding av nøtter og tørket frukt, det er utrolig godt! Det sies jo at nøtter er sunt, men da er det snakk om en liten håndfull om dagen, ikke 190 gram... Kaloriinnholdet i denne blandingen er 464 kcal pr. 100 g og posen inneholder 190 g, altså ca. 880 kcal. Og jeg har dessverre NULL problemer med å kjøre i meg hele posen... Men det kan jeg ikke gi noen andre skylda for. Dessverre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar