På atv'n!

fredag 12. februar 2021

Dukketøysøm og egosøm

 Jeg har vært så heldig å fått tak i en gammel bok, "Nye klær til dukken" av Gia Wiman-Olsson, den svenske utgaven, fra 1968. Så jeg har kost meg med å sy litt til dukkene fra den.

Lærdalsgutten har fått tidstypisk lue og selebukse i rød cordfløyel:


Anne Lise baby har fått svart boblelue i samme modell:


Og den eldste Anne Lise fikk selebukse i tynt dongeristoff og venter på litt tilbehør:


Artig å sy litt i faste stoffer!

Så kom mønsteret på Hilda Hoodie fra Ida Victoria i posten... Og jeg har hatt et par stoffer liggende en god stund uten helt å vite hva jeg skulle sy av dem, har vurdert å selge dem, men kom aldri så langt og det er jeg glad for nå! For i går sydde jeg denne i stoffet jeg hadde tenkt å sy brudekjolen min i:


Synes den ble kjempefin! Lett og kjapp å sy og tilfeldigvis hadde jeg noe lilla ribb som matchet det lilla i rosene på stoffet helt perfekt! Et aldri så lite øyeblikk av pur lykke der! Sydd i jersey.

I dag ble det en til, i isoli denne gangen, kjøpte dette stoffet før jul i 2019 for å sy en enkel kjole jeg kunne bruke i jula. Kom aldri så langt så stoffet har nå ligget der og ikke ble det kjole jula 2020 heller. Noe jeg er veldig glad for nå!


Er så fornøyd! Hadde faktisk en rød ribb som matchet kjempegodt også! Det hvite foret i hette og lomme er faktisk 2 gamle, hvite singleter som ble slaktet. Jeg bruker dem ikke lenger og da er det jo veldig greit å kunne bruke dem til noe annet.

Hilda Hoodie kommer i flere utgaver og denne skal egentlig ikke ha lomme, det står til og med i mønsteret, men det er ikke noe problem med magelomme på den lange modellen! Hetta plundret jeg litt med å sette på for jeg skjønte ikke helt beskrivelsen, men det ble i alle fall bra!

Det blir helt sikkert flere hoodier - både med og uten hette! Elsker disse allerede!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar