På atv'n!

torsdag 4. februar 2021

Litt dukketøysøm

 Jeg synes det er koselig å sy dukkeklær, men har dessverre veldig lite mønstre til Anne Lise-dukkene, de er for store for baby-born-mønstrene. Fikk et tips om at kanskje mønsttrene til den svenske Skrållan-dukken kunne passe og jeg bestilte noen mønstre for å prøve.

Sydde denne i går:


Dette er etter at jeg har tatt inn ca. 2 cm i hver side, den ble alt for vid og i tillegg synes jeg livet på kjolen ble for langt ned. Gjorde et nytt forsøk i dag - først mamelukk:


Ble litt vid i livet, men henger så vidt på!

Så var det tid for snurrekjole igjen! Klippet den ca. 5 cm smalere i livet og 1,5 cm kortere, men synes fremdeles den er alt for vid, men nå er denne dukken smalere rundt livet enn den lyse med den røde kjolen.


Ble ganske fornøyd med denne allikevel, men den kunne vært trangere rundt livet. Det blir flere, har tenkt å prøve meg på en i fast stoff også, da blir den åpen hele veien ned bak for å få den på. Men det blir en annen dag.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar