På atv'n!

tirsdag 12. juli 2022

Kos med potteplanter

Jeg har etter hvert fått en del sansevieriaer, en sukkulent som hører til aspargesfamilien og er veldig glad i disse. Den siste nyanskaffelsen er en Sansevieria 'Star canyon granite' som kom i posten for en uke siden.


Denne har en litt spesiell farge og jeg synes den er kjempefin! Tror jeg har 12 ulike sorter Sansevieria nå, men det finnes mange flere der ute...

Jeg har fått litt sans for å ha pyntepotter i samme farge, hvit, eller terracottapotter. Har noen andre også, noen i naturmaterialer (zink og en taupotte) og på kjøkkenet står noen i diverse gamle kaffekopper og skåler, de passer godt der. De siste dagene har jeg ryddet, vasket og ommøblert litt i vinduet. Har pottet om et par planter og kjøpt en ny pyntepotte til en plante også. Og jeg er så fornøyd!




Karnappvinduet er kjempestort og jeg elsker det! Plass til masse planter, stæsj og dessverre også en del rot... Akkurat nå er det pent og ryddig, men kjenner jeg meg selv rett så varer det ikke lenge...


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar