På atv'n!

lørdag 2. juli 2022

Sommersøm

 Med ny coverstitchmaskin, 6 kg nye stoffer, 3 nye sybøker (som jeg riktignok ikke har fått begynt på), to nye mønstre + litt knapper, strikk og stæsj var jeg klar for en sysommer!

Og det har det blitt! Fant ut at vi måtte ha matchende undertøy til sommeren, trusa er mønster fra Wardrobebyme, boxeren fra Heilt spesiell:



Så fant jeg ut at boxere med litt bein er helt gull å ha under kjole, da slipper man at lårene gnisser! Vips! 4 nye boxere så dagens lys, alt stoffet er rester, noen av strikkene er nyinnkjøp:




Boxerne er mønster fra Ida Victoria, jeg er veldig glad i hennes mønstre!

Hadde lyst på en selebukse / jumpsuit og har jo mønsteret jeg mekket til den grønne jeg har sydd i lin så jeg lagde en i french terry, men laget den litt smalere.


Samtidig som jeg kjøpte dette stoffet, kjøpte jeg også rød og grønn jersey til å sy t-skjorter av:



Begge disse er Tøffe Tyttebær fra Nostalgisk søm, den røde med pyntesømmer, den grønne med ribb både på hals, ermer og liv.

Til bursdagen min fikk jeg penger fra svigers og de brukte jeg til å kjøpe stoff til å sy en badekåpe av. Bestilte mønster fra Selfmade (tidligere Stoff & Stil) og stoff fra stoffbutikken.no, et supersøtt og kjempemykt frotte-stoff. I dag fikk jeg endelig tid til å sette meg ned og sy den, det har vært drittvær i dag så jeg har sittet på syrommet med god samvittighet!


Ermene ble litt lange så det kan tenkes jeg korter dem ned litt, får se hvordan den blir i bruk, likeså har jeg utelatt lommer, får se om jeg vil savne det eller ikke, ikke noe problem å sy på dem etterpå.

Og det siste prosjektet nå i kveld ble en kjolecardingan fra Ida Victoria, jeg har blitt en skikkelig kjoledame og da må jeg jo ha en cardigan til ferieturen! Med puffermer!


Det er så moro å kunne sy, da får jeg jo klærne akkurat som jeg vil! Og så får jeg jo gjerne klær som ingen andre har og det er litt stas synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar