På atv'n!

søndag 25. september 2022

Augusta zip høstskjørt

 For noen uker siden bestilte jeg et cordfløyelstoff i grønnfargen tencel og tenkte jeg skulle sy en Sølvi Spencer av det. Helt til jeg oppdaget at jeg jo har sydd en i petrolfarget cordfløyel... Da måtte jeg finne på noen annet for stoffet var alt bestilt og på vei!

Etter å ha tenkt meg litt om kom jeg frem til at jeg hadde lyst på et vanlig skjørt og bestilte et annet mønster fra Ida Victoria, nemlig Augusta zip høstskjørt. Har ventet på både stoff og mønster og måtte jo få tak i glidelås også og når alt var i hus måtte jeg jo finne tid til å sette meg ned og sy! I dag kom endelig dagen og som jeg har kost meg!

Hadde kjøpt en stilig for-stoff også, men synes det er så flott at jeg gjerne vil vise det frem så jeg valgte å bruke det som ytterstoff på lommene og knapphullsklaffen.


Ble veldig fornøyd! Det er 50 cm langt og jeg ser at jeg skal sy flere, men da lengre, 55 eller 60 cm, det er glidelåsen som bestemmer lengden her. Det har store, gode lommer! Og det er et must for meg - gleder meg til å sy flere så i morra må jeg vel ut og handle flere glidelåser!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar