På atv'n!

fredag 12. april 2024

Ole fra Simoa Plast

Jeg frekventerer jo bruktbutikkene når jeg har sjansen og i går fikk jeg sjansen til å bruke noen minutter på Fretex Moholt i Trondheim og jeg kom ikke tomhendt ut! Det er egentlig lenge mellom at jeg finner noe der, men denne gangen var jeg heldig. Noen har tydeligvis ryddet på loftet eller i kjelleren (det luktet litt gammelt og innestengt av det) og de hadde for en gangs skyld noen dukker der. To Nora'er, en med mørk parykk og en med støpt hår, men den som fanget min oppmerksomhet var en større dukke som ligner på Nora med støpt hår. Nemlig Ole fra Simoa Plast!

Jeg tok ham opp, la ham ned igjen, han er veldig stor og jeg liker egentlig litt mindre dukker best. Tenkte meg litt om og tok ham opp igjen og kjente at, "Jo, du skal bli med hjem!" 



Han ser tilnærmet ulekt ut (altså helt ny) og etter å ha konferert med damene på Den Norske Dukkegruppa på facebook har jeg kommet til at en pris på 500,-, som jeg egentlig syntes var litt høy, var et godt kjøp.


Jeg har ikke klær som passer til ham og det rosa "neglisje-settet" han kom i var fullstendig upassende for å si det mildt. Foreløpig har han en babyskjorte og en shorts som egentlig er beregnet til en mye mindre dukke, så jeg får ta meg en tur og se om jeg kan finne noe passende på Brukt'n i morra eller på en babyavdeling på en av klesbutikkene.

Fant også en rød dukkebag, mulig denne er beregnet på Tjorven, den er i alle fall 30 cm lang så hun går vel akkurat oppi, men jeg tenker jeg kan finne en litt mindre dukke som passer bedre.



Det fulgte med madrass, dyne og pute + laken (som enten skal kastes eller lappes), dynetrekk og putevar. Dynetrekk og putevar er i hvit krepp med oransje prikker og riktig søtt, det ble ikke med på bildet fordi det lå i vaskemaskina da jeg tok bildene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar