På atv'n!

onsdag 15. mai 2013

Ut på tur i Bymarka!

Jeg er alt for lite i Trondheims vakre Bymark så i dag benyttet jeg sjansen i vidunderlig vakkert vårvær og tok en tur i marka før seinvakta. Det har tydeligvis vært minusgrader i marka i natt for et frossent hestespor var det første som møtte meg.


Jeg gikk inn i marka fra Lian/Vaadan-siden og forbi Stykket, en gammel gård som i mange år har vært disponert av speiderne.


Her sto hvitveisen i full blomst!


Noen steder lå snøen fremdeles på skogsveien, denne veien heter vel Familiestien også på denne siden av veien mellom Lian og Fjellsætra? Den går ned til Grønlia, men dit skulle ikke jeg i dag.


Men det er vakkert når vårsola skinner og fuglene kvitrer omkapp! Jeg hørte mange forskjellige fugler, men det er ikke alltid like lett å se hva slags sort det er, men jeg så både trost, rødstrupe og bokfink i alle fall.


Det er godt og fint skiltet i Bymarka, ingen tvil om det!


Gåsungene har blitt gule nå og straks kommer vel museørene på bjørka i bakgrunnen også.


Turen var flott, jeg gikk en del og jogget en del og ifølge gps'n på mobilen min brukte jeg 1t 12 min på 6,63 km. En fin start på dagen, samler ny energi på en slik tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar