På atv'n!

fredag 31. mai 2013

Og hjem igjen!

I dagens flotte vær stappet jeg kameraet i baklomma på sykkelskjorta og fikk tatt noen bilder på vei hjem også. Her sykler jeg ikke nedover, bare over veien som er lagt under en rundkjøring.


Derimot sykler jeg denne retningen, mot Lerkendal Stadion.


Ganske kul oppmerking på stadig flere av sykkelveiene i Trondheim! Nesten som en ordentlig bilvei, bare for oss på to hjul!


Så over Stavnebrua, for noen år siden ble den heftig utbedret så nå er den ypperlig for syklister og gående! Tidligere var brua så smal at det ikke var mulig å sykle to i bredden, om to syklister møttes måtte begge stoppe og man måtte lirke syklene forbi hverandre, om man møtte en fotgjenger måtte syklisten stoppe og vente til fotgjengeren hadde klemt seg forbi. Man tok lett i rekkverket på begge sider samtidig når man gikk over brua. Nå kan man jo kjøre bil over den om så er!


Nederst i Bøckmannsveien, nå bærer det oppover...


Her nærmer jeg meg Hoemsbrua, den store trikkebrua i Trondheim. Disse bildene er tatt i fart fra sykkelsetet! Var spent på hvordan det gikk, men bildene bildene ble klare nok de.


Bratt! Dette er det bratteste partiet på hele veien og det er like spennende hver vår om jeg kommer opp uten å måtte gå av sykkelen på den første turen. Foreløbig har jeg ikke vært nødt til det!


Brukte 30 min på 8 km i dag, fornøyd med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar