På atv'n!

fredag 20. september 2013

Høsten er strikketid

Høstmørket senker seg stadig tidligere om kveldene og det er ikke mange varmegradene om morgenen. Det er ikke lenge til man trenger en god lue og da jeg i går fikk siste nummer av Lev landlig var det bilde av en kjempefin lue der. Problemet var at det bare var et bilde, ikke noe mønster...

Jeg satte meg ned med rutepapir og blyant og etter en stund hadde jeg fått tegnet av mønsteret, sånn omtrent i alle fall. Garn ble innkjøpt og strikkepinner funnet frem. La opp 120 masker og strikket belegg-kanten på 5 cm + 2 cm til og fant ut at selv om jeg noen ganger kan være tjukk i huet, så var dette i drøyeste laget! Måtte rekke opp hele greia og gå ned til 104 masker, så får jeg se da etterhvert, om denne passer bedre. Så langt har jeg kommet på andre forsøk:


Kommer tilbake med oppdatering når det er noe å oppdatere. Høh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar