På atv'n!

søndag 25. januar 2015

Skitur!

Herregud... Jeg er såååå sliten! Vi var oppe i 9-tiden og spiste frokost og da foreslo Lille Gubben at vi skulle ta en skitur, noe jeg var enig i. Jeg tror vi sullet i nesten en time med å grave frem klær, gå på do, finne en bukse, gå på do, bytte fra hestehale og pannebånd til fletter og skilue, putte kameraet i lomma, snøre på seg skiskoene og gå på do igjen.

Vi hadde bestemt oss for å gå ut hjemmefra, jeg bare så lenge på Lille Gubben da han foreslo hvor vi skulle gå, det er ca. 300 m langs veien, så 1,5-2 km rett opp langs en skogsvei og deretter rett ut i terrenget og en godt stykke gjennom skogen før vi kom til oppkjørte løyper. Jo takk.

På den første bakketoppen.

Ett eller annet sted "in the middle of nowhere", men vakkert var det.



Titt-titt! Ut på tur - aldri sur! (nåja...) 


Jeg var temmelig oppgitt og sur der jeg lå og kavet i knedyp snø og freste:"Dette kaller jeg ikke å GÅ på ski!" Latter foran meg - "Hører jeg noen som er sur bak der?" Det gikk over da og resten av turen var jeg stort sett blid som en sol - bare se på bildet et par hakk over her.


Det var nydelig altså, slitsomt, men også morsomt. Og veldig godt å komme hjem etterpå! 9,3 km på 3t 45min tilser jo at det ikke akkurat var så lett terreng! Nå skal jeg ta en dusj og så skal jeg lage middag - fiskeboller med masse godt til. Mmm!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar