På atv'n!

søndag 29. november 2015

Årets adventstake

I egen heim gikk jeg for kubbelys i år fremfor telys som jeg har hatt i flere år, men tenkte at siden Lille Nissegubben likte så godt den vi har hos ham (den er i utgangspunktet lik min) så skulle vi bare ha telys der. Men helt ut fra det blå da vi var på butikken i går sa han plutselig at han ville ha kubbelys! Kjøpte de smaleste vi fant, det er holdere til telysglass på staken og de er ikke så veldig store, men jeg mente at de lysene skulle gå nedi.

I dag har jeg vasket to maskiner klær, vasket kjøkkenvinduene og hengt opp julegardinene, vasket og ryddet en del og jeg har bakt 3 store, deilige vørterbrød! NAM!

Utpå dagen var det omsider på tide å ta frem adventstaken og pynte den og jeg var oppe i klesskapet i gangen og gravde frem staken og pynten og fant frem de nyinnkjøpte lysene. Som ikke passet. De var noen mm for store! Vi hadde hatt et annet sort fat, men det hadde Lille Nissegubben akkurat vært ute i søpla med så han tok på seg skoene og tuslet ut for å grave det opp fra stampen igjen... Det fikk en liten vask da han kom inn og jeg skred til verket.

Ble ganske fornøyd faktisk! Nå har det stått i karnappvinduet og lyst for oss i straks 4 timer, disse lysene brenner lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar