På atv'n!

søndag 1. november 2015

Hvem kan det være?

I forrige uke var vi dårlige begge to så det var to halvsjabre stakkarer som krekte seg i vei til hytta i helga. Det første jeg gjorde var å sjekke meisebolleholderen jeg hengte opp tidligere i høst, sist vi kom var det såvidt hakket litt i noen av bollene, men ikke noe særlig å snakke om. Denne gangen derimot! Minst 1/3 av bollene var borte! Noen har storkost seg med fuglemat siden sist - men hvem!?



Jeg flyttet holderen så vi ser den fra sofaen, det viste seg at vi ikke så den annet enn fra kjøkkenvinduet og da heller ikke spesielt godt for det var så mye bar som stengte for.


På hytta går det i ull ser dere - Lille Gubben lurte på om jeg torte å legge ut bilde av meg selv i stillongs på bloggen - hallo?! - Rose-longsen fra Kari Traa er da knallfin! Genseren har jeg strikket selv og den er god og varm og så lang at den varmer baken også. Deilig!
Jeg fikk da opp meisebolleholderen igjen, den ble litt skeiv og skakk, men det tåles nok så lenge det er mat i den!


Jeg håpet jo det skulle komme noe spennende på meisebollene, en fugl jeg ikke har sett eller i alle fall ikke fått på minnebrikke før, eller en røyskatt kanskje? Så jeg lo høyt da det kom en skjære! Men vi ble litt forbauset også, vi har hatt denne tomta nå i 8 år og det er første gangen vi ser en skjære her oppe! De holder jo vanligvis lavere til og helst der det bor folk, så denne er nok en streiffugl som tilfeldigvis har funnet et lite matforråd i materen vår tenker jeg.

Månen var vakker denne helga:


Nesten litt romantisk! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar