På atv'n!

søndag 10. januar 2016

Årets / sesongens første skøytetur!

Vi hadde planlagt en tur på skøyter i dag, på Gangåsvatnet her i Orkdalen. I går var det bikkjekaldt og i natt blåste det heftig. I morrest  lå jeg lenge under dyna, godt innpakket i verdens deiligste ulldyne med en varmeflaske som fremdeles var godt lunken, og hadde ikke mye lyst til å stå opp og ut i kulda...

Men til slutt måtte jeg bare kravle ut av senga. Inn i undertøy, ullstilongs, en ullstilongs til, den rosa fjellbuksa, en ullsinglet, en ulltrøye (Devold expedition), et par skistrømper i ull, et par tykke ullsokker, et monster av en jakke som jeg fikk til jul (tjukk fleece + lett foret skalljakke), skinnlue, en ganske tykk buff og fjellvotter...

Temperaturen hadde i løpet av natta steget til -7 og vinden løyet litt heldigvis. Det var litt snø på isen, men ikke mer enn at det var helt problemfritt å gå. Og det var herlig! Litt motvind noen ganger og det er tungt, men når vi hadde medvind gikk det så det suste!



Vi var ute i ca. 70 min og gikk en mil - det holder når det er den første turen i sesongen! Jeg oppdaget noen magemuskler jeg ikke visste at jeg hadde... Høh. Men det er moro da - sabla moro og jeg er veldig glad for at jeg dro meg ut av sengen og at vi kom oss ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar