På atv'n!

mandag 30. mai 2016

Jadda!

Da klarte jeg 10 mil i mai! Og med en dag til å gå på så kommer jeg til å gå godt over, planlegger nemlig en joggetur før jobb i morra.

I helga ble det fjelltur på lørdag og da møtte jeg denne krabaten, en ringtrost, ny art for meg:


Senere på dagen gikk jeg ned til vannet og der traff jeg endelig en storlom:


Og dagen etter gikk vi en god tur da vi kom hjem igjen og da så jeg helgens tredje nye art, en sandlo:


I kveld har jentungen og jeg gått rundt Haukvatnet i Bymarka og der tok jeg et lite blinkskudd av en terne, ble veldig fornøyd selv med dette bildet altså:


Målet er å ha sett 100 ulike fuglearter innen utgangen av året, altså ikke i løpet av året, men i løpet av den tiden jeg klarer å huske hva jeg har sett - og nå har jeg 93 arter på lista. Skulle vel være håp om å klare 7 til i løpet av året?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar