På atv'n!

mandag 6. juni 2016

Brunnakker på Baklidammen

Snuppungen og jeg tok en runde rundt Baklidammen i dag og i sekken hadde vi vannflaske, te og en boks med kjeks. Litt over halvveis rundt fant vi en ledig benk og slo oss ned og det tok ikke mange sekundene før jeg oppdaget en bevegelse i sivet - to ender! En brunnakke hann:


og en brunnakke hunn:


De kom svømmende bort til oss og siden det eneste vi hadde med var Mariekjeks (og Gull vafler, men det var neppe særlig fristende for disse!) så knuste jeg en og slengte uti. Fruen langet innpå! Hannen var mer tilbakeholden, men hun var så ivrig at jeg bestemte meg for å se om jeg fikk henne til å spise av hånden min. Det var tydeligvis ikke første gangen hun ble håndmatet for hun tasset rett bort til hånden med fristende kjeks, kastet et blikk på dem og mumset i seg!


Kjempekoselig! Kjente nebbet hennes mot fingertuppene og det var en koselig opplevelse å ha henne så nære - de var så vakre begge to!



Blir forhåpentligvis flere turer hit snart!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar