På atv'n!

torsdag 1. september 2016

I dag fungerte alt!

Dagens joggetur var bestemt til å foregå i rolig tempo og jeg synes vi tok det rolig, men dataene viser at første km gikk på 7:18, andre på 6:42 og den tredje på 7:14, for oss er det bra, vi er ingen konkurranseløpere. Men for et par mnd siden hadde jeg vært halvdød etter en sånn økt, i dag var jeg ganske svett (hadde en tynn vest utenpå treningsgenseren og den var litt tett tror jeg), men ikke spesielt andpusten engang etterpå! De første gangene var jeg jo svimmel og hev etter pusten! 

Jeg hadde bestemt meg for å fokusere på teknikk i dag, ikke tempo og satte fokus på å holde hodet opp og blikket fram, fram med brystkassa og fram med hoftene - jeg har en tendens til å synke litt sammen, se ned i bakken og av og til få litt problemer med å trekke pusten tilstrekkelig dypt etter en stund.

Men i dag fungerte alt! Pusten gikk lett, beina kjentes lette og fine og da jeg rundet 3 km var jeg knapt andpusten og kunne godt jogget et godt stykke til! Og en slik følelse er det sannelig utrolig deilig å sitte igjen med!

Lille Gubben kommenterte det etterpå - "Du er sannelig i mye bedre form nå enn da vi begynte å løpe!" Det er jeg og det er deilig å kjenne at innsatsen har gitt resultater! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar