På atv'n!

fredag 26. juli 2019

Gammelt servise

Da jeg var liten hadde min mormor 2 frokostasjetter med blå og gule blomster på og i ettertid har jeg funnet ut at det var serviset Solsikk fra Egersund fayance. Jeg har med tiden fått tak i noen tallerkener, et lokkefat og to serveringsfat og tar innimellom en runde på nettet og sjekker om det ligger noe for salget eller annet sted. Forleden dag hadde jeg hellet med meg og da jeg kom hjem fra jobb i dag hadde jeg med meg to skatter!

Da jeg lette på nettet var det i utgangspunktet etter en kopp for jeg synes koppene til dette serviset er så fine. Jeg fant ingen kopp, men jeg fant denne kannen! Selger skulle ikke ha mer enn 100,- for den og det viste seg at hun holdt til bare en mil unna!

Selger hadde et helt gammelt hus fullt av ting og tang og jeg stakk innom på vei hjem i dag for å hente kannen. Den sto på en hylle og ved siden av sto det en kopp også! Og da jeg spurte hva hun skulle ha for koppen sa hun at den skulle hun ikke ha noe for, jeg skulle få den med på kjøpet!


Stempelet under muggen viser at den er laget i perioden 1920-1952.


Koppen har ikke noe stempen, men det står Solsikk på undersiden av den, temmelig slitt, men det står der om man legger godviljen til.


Jeg er i alle fall storfornøyd med dagens skatter!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar