På atv'n!

onsdag 17. juli 2019

Voksenpoeng og dalahester

Nå som vi har flyttet sammen, ferien snart er over og hverdagen kommer igjen så har vi bestemt oss for å prøve å bli mer bevisste hva vi handler. Så vi har bestemt at vi skal storhandle en dag i uka og ellers handle etter behov og vi skal begynne med ukesmenyer! Hah!

"Jeg har et oppdrag til deg!" sa jeg til Lille Gubben i dag, "du kan finne en handlelisteapp som vi kan brukes fra begges telefoner og bare føye på i løpet av uka når vi kommer på noe." Tok ikke så lang tid før han foreslo Keep Notater fra google. Funka den! Så nå har vi lagt inn masse matvarer som kan legges til og trekkes fra ved behov + neste ukes middagsmenyer. Det må da vel gi en masse voksenpoeng!?

Siden 2014 har vi vært i Mora 4 ganger (2014, 2015, 2016 og 2018) og hvert år har jeg kjøpt 1-2 dalahester i ulike farger og størrelser. I dag har Lille Gubben hengt opp den lille kjøkkenhylla mi, den henger på stua da. I blokka hadde jeg tebokser og slikt i den, nå har dalahestene fått den store æren!


De tre øverste, på toppen av hylla, er ikke dalahester, men tre gamle trehester og de er så fine at de også får være med. Ellers har jeg kjøpt 7 av disse selv, den røde mellom den gule og den rosa er Lille Gubben sin og den som ser ut som det danske flagget i midten der har jeg fått i gave!

I morgen setter vi sannelig kursen for Mora igjen og det er vel ikke utenkelig at det blir med en hest eller to hjem denne gangen også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar