På atv'n!

torsdag 17. oktober 2019

Bil eller buss?

Vanligvis kjører jeg til jobben, det går så mye raskere enn å ta bussen at det ikke er noe tema engang! Men i dag måtte bilen på verksted så da ble det buss. Dieselvarmeren på bilen har fjusket i flere vintre og det er jeg rimelig lei av så selv om det vil koste en del laken så er den altså i dag innlevert for en sjekk. Den fikk et lite klapp og en "Oppfør deg nå pent!" da jeg forlot den utenfor Nardo bil på Orkanger og slapp nøkkelen i luka på veggen og så var det å begi seg bort til bussen.

Det er omtrent like langt å gå hjemmefra som å gå fra Nardo bil bort til bussen, kan ikke være mer enn 1 min lengre hjemmefra. Og da bruker jeg altså 15-17 min bort til bussen, pleier å gå 20 min før når jeg går hjemmefra, venter noen minutter og hopper så på bussen. Bussen gikk kl. 07:00 og var på Lerkendal 7:47. I dag hadde jeg flaks for buss nr 11 kom etter 2-3 min så jeg klokket inn på jobb kl. 08:04. Altså ca. 1t 25 min etter at jeg hadde gått hjemmefra. Om jeg kjører bil er det bare å krysse gårdsplassen, hoppe inn i bilen og kjøre til jobben. Med den nye veien tar det sjeldent mer enn 40-45 min, noe kø er det alltid ned Okstadbakkene.

Og likedan på vei hjem i ettermiddag. Heldigvis henter Lille Gubben bilen for meg, så jeg slipper å gå tidlig fra jobben for å rekke det, men da er det samme leksa tilbake. Buss1 og overgang til buss2 som da er rimelig full ettersom jeg går på etter sentrum og i rushet på ettermiddagen og deretter drøye 15 min spasertur fra bussen og hjem. Er det drittvær får jeg Lille Gubben til å hente meg, men ellers tar jeg beina fatt. Mer lettvint med bil, ingen tvil om det, selv om jeg bare har noen få  meter å gå når jeg skal bytte buss for holdeplassene er nære hverandre, det skal de ha! Og i rushtiden går i alle fall sentrumsbussene ofte, men allikevel... 

Det er bedre å sitte i ro og fred i bilen og synge av full hals til den musikken man vil fremfor å sitte ved siden av noen som hoster og snørrer og skravler høyt i mobilen om siste legebesøk og hemorroidene sine og gud vet hva...

Bilderesultat for clipart volvo xc60

Drømmebilen min... Volvo XC60. Må bare vinne et tosifret millionbeløp i Lotto først...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar