På atv'n!

søndag 19. januar 2020

Ferdig!

Begynte med fuglestoff-kjolen på fredag - etter 5 kms tur delvis på føttene og delvis på ski, Helvetesrunden motsatt vei! Var dødssliten, men så gira på å begynne å sy at jeg ikke klarte å vente til lørdag. Klippet forstykke, bakstykke og ermer, sydde sammen skuldrene, kantet ermene med sennepsgul french terry og sydde ermene fast til kjolen, kantet også halsen og ble veldig fornøyd! Og da tok jeg kvelden, klokka var 22 og alt gikk som smurt så jeg tok kvelden mens jeg fremdeles var på den positive siden.

Lørdag var vi tidlig oppe, skulle gå til butikken og samtidig gå bort og se på noe så det var ingen vits å gå før det ble dagslys... Klippet lommeposene i sennepsgul french terry, målte etter en annen kjole og sydde på lommeposene. Kom hjem etter turen og satte på plass matvarene før vi slappet av litt før vi skulle ut på ski igjen. "Jeg skal bare nåle sidene på kjolen før vi går!" kvitret jeg og svinset inn på syrommet, men da jeg kom ut hadde jeg selvfølgelig sydd begge sidesømmene også. Syntes lommene kom veldig nære kanten nede og lurte på hvor kort jeg egentlig hadde klippet kjolen...

Etter skitur, dusj og en matbit var det rett inn på syrommet igjen og jeg slengte på meg kjolen før jeg skulle legge den opp bare for å sjekke - og jeg fatter ikke hva jeg hadde gjort da jeg målte til hvor lommene skulle sitte, for de var aaaaalt for langt nede! Har du prøvd å sprette opp smale smale sikksakk-sting på jersey-stoff noen gang? I tillegg med gul tråd på hvit bunn!? Klin umulig.

Men etter en stund hadde jeg klart å sprette ut begge lommeposene + noen cm til oppover i sidesømmen og kunne sy det hele sammen igjen. Og da ble det bra! La så opp kjolen og til slutt sydde jeg min signatur i nakken - har to ulike bånd jeg bruker til hemper, det ene er sort med påskriften "Håndlaget av Anne Berit", det andre er hvitt og i tillegg til et lite, rødt hjerte står det "Lille Meg" på det. I denne ble det den sorte varianten da kjolen er ganske mørk.

Her er resultatet:


Elsker den! Er så glad i slike hverdagskjoler med gode lommer - beste kjolene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar