På atv'n!

onsdag 15. januar 2020

Fiiiineste fuglestoffet!

I høst kjøpte jeg det de hadde igjen av et nydelig rosalilla stoff med fugler på med tanke på å sy en kjole eller tnuika til meg selv. Tiden har gått og stoffet har ligget der. Men nå har ideen begynt å ta form og jeg håper jeg får gjort det i helgen. Jeg håpet det var jersey da jeg så det på nettet, men det var french terry, et litt fastere stoff, men etter at damen i nettbutikken forsikret meg om at det ikke var så tykt så kjøpte jeg det allikevel - for det var så fiiiint!

Her er stoffet:


Jeg kjøpte også et par meter french terry i matchende sennepsgult, et par meter jersey også med tanke på å sy tights, men det får nå tiden vise...


Skal bruke en kombinasjon av de to stoffene til kjoletunikaen - tror det blir kjempefint! (fargen lyver litt her, fuglestoffet er ikke så blått, bildet øverst er veldig nære sannheten)


Gleder meg til å gå i gang! Hadde lyst på "utenpålommer", men det er noe jeg bare ikke klarer å få bent og pent, så det blir lommeposer på denne også. I dag har jeg øvd meg litt på kanting med noe restestoff og tror jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det så det blir pent.

Coming soon - at a librarian near you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar