På atv'n!

søndag 12. april 2020

Ny dress til gammel dukke

Hadde så lyst til å sy heldress til dukkene og før påske bestilte jeg en mønsterpakke, Dukkemorpakken 2, med flere ulike mønstre og i dag har jeg prøvd meg på heldress med hette.

Brukte et okergult stykke french terry jeg kjøpte en gang, men ikke har brukt stort av og siden jeg ikke har fått ribben jeg bestilte før påske ennå så ble det svart ribb, okergult og lyserosa gikk ikke helt godt sammen...

Dressen var veldig grei å sy! Plundret litt med kantingen da maskina slo seg vrang på grunn av sytråden, har slitt litt med den sytråden tidligere så jeg må nok få tak i en annen svart sytråd. Ellers var dressen helt topp å sy! Kunne vært hakket lengre i kroppen for den ble ørlite knapp i nakken når dukken har hetta over hodet, men ellers sitter den kjempefint!

Det ble Lærdalsgutten som ble den heldige og fikk ny dress! Her har han fått på seg den røde lua jeg sydde før påske, men den var litt knapp i vidden.


Så jeg sydde like godt en lue som passer til dressen, det vil si jeg sydde to... Den første ble nemlig litt liten så jeg sydde en til som var stor nok, ble litt drygt lang, men det er da moderne med baggy luer?


Men han var ikke fornøyd - han frøs på føttene! Så da måtte jeg jo bare sy et par matchende sokker også! De har svart ribb øverst og gul fot og passet bra.


Så da ble det et helt lite antrekk i dag også! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar