På atv'n!

fredag 24. april 2020

Kjærlighet og flatt dekk

Det ene bakdekket mitt har lenge lekket luft og vi har etterfylt med jevne mellomrom. Jeg visste at det nå var på tide å etterfylle igjen en siste gang før omlegging til sommerdekk, men hadde helt glemt det og det gikk som det måtte gå...


Kom meg inn i en busslomme unna E39 og der sto jeg da. 2,5mil hjemmefra med flatt dekk og i nye biler er det jo ikke reservedekkk heller...

Hva gjør man da? Jo, da ringer man sin egen, private veghjelp! Lille Gubben hadde vel akkurat kommet hjem fra jobb da jeg ringte, han slapp alt han hadde i hendene, gravde frem ett av sommerdekkene mine og fylte luft i det, slengte det og garasjejekken i bagasjerommet og kjørte avgårde. 2,5 mil senere fant han meg og bilen og i løpet av kort tid hadde han jekket opp bilen, tatt av det nå ødelagte vinterdekket og montert sommerdekket. En time etter at jeg ringte ham kunne vi kjøre hjem igjen.

Da jeg kom hjem i dag hadde han vært hjemom i lunsjen og hentet et ødelagte dekket og levert det inn for omlegging og hentet det igjen på vei hjem fra jobb. Og han har ringt Nardo Bil, bestilt nye sommerdekk og ordnet det slik at jeg kan komme innom med sommerdekkene en dag så de kan legge på nye dekk. Så kan jeg komme innom morgenen etter slik at de setter dem på bilen og jeg kan kjøre til jobb samme dag så jeg slipper å ta bussen i disse coronatider!

Er det rart at jeg elsker denne mannen høyere enn himmelen?!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar