På atv'n!

tirsdag 5. mai 2020

Ned i vekt...

Uff, nå viser vekta altså for mye og det har den gjort en stund, men med alderen blir det stadig verre og verre å få bort de ekstra kiloene igjen! Men nå...! I løpet av mai, eller før pinse (som jo er helgen i månedsskiftet mai-juni) skal altså 2,5 kg bort. Nemlig.

For en del år siden (herremin, det er 10 år siden!) spiste jeg lavkarbo et halvt års tid. Om jeg ikke husker helt feil gikk jeg ned 2-3 kg og der stoppet det og da var jeg en del kilo lettere enn jeg er nå... Ikke at jeg skal ha et lavkarbokosthold slik jeg hadde den gangen for det fungerte ikke for meg, jeg klarte overhodet ikke å trene husker jeg. Ikke at jeg trener så voldsomt mye, men vi går mye turer og da særlig i bratte bakker og da er det en fordel at lårmusklene spiller på lag.

Om jeg tar utgangspunkt i vekten i går, mandag 4. mai 2020 så skal jeg ned 2,4 kg til fredag 29. mai. I dag viste vekta 600 g mindre, men det må være vomfyll og vann da jeg skjerpet meg betraktelig i matveien i går, rett og slett. At jeg ikke har gått ned 600 g fett på ett døgn skjønner jeg også... (dessverre!)

Det har blitt såpass bart nå at det snart er mulig å gå Helvetesrunden igjen! Vi prøvde i helgen, men måtte snu da Lille Gubben hadde lukket ørene helt for mitt tips om å ta på seg fjellskoene som er litt høyere enn joggeskoene... I dag skal vi prøve fra den andre siden og se hvor langt det er bart den veien, det så lovende ut, men det gjorde det jo forsåvidt i helgen også...

Har kjøpt Sukrin Gold, har prøvd det før, det er ikke så verst, vanlig sukrin klarer jeg ikke. Har også tenkt å prøve tagatesse som en erstatning for sukker, det sies at det smaker omtrent som sukker så det er jo et håp! Ellers går jeg for vanlig mat, men kutter ned på sukker og raske karbohydrater, ikke at vi spiser så mye ris, pasta og poteter egentlig, men litt blir det jo og dessverre aaaalt for mye godsaker...

I dag står Chili con carne på menyen, rester fra i går - utrolig godt! Laget selv fra bunnen av og den er smekkfull av gode og sunne saker! Med salat til, den er ferdigkjøpt da, men det spiller liten rolle for meg om det er jeg eller Bama som har kuttet opp salaten...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar