På atv'n!

fredag 3. juli 2020

Nye potteplanter

Har tatt livet av og kaste noen potteplanter og trengte derfor litt påfyll og fant ut at kaktus og sukkulenter er noe som tåler en støyt. Stakk innom Extra på Risvollan på vei hjem fra jobb og der fant jeg 5 av disse!


Aner ikke hva noen av dem heter, men de var morsomme - lurer på hvordan denne blir når den blir stor:


Denne hadde jeg flere av da jeg ennå bodde hjemme og tok livet av hver eneste en...


Denne kan bli riktig tøff tror jeg!


Kulekaktus med lite pigger.


Kulekaktus med masse pigger, denne har jeg storebroren til fra før!


På veien hjem stakk jeg innom Mester Grønn og det var mye som fristet, i tillegg til en flaske organisk plantegjødning ble det med en Sansevieria Trifasciata Golden Hahnii: 


Og en liten tøffing - en Ficus Microarpa Ginseng!


De to siste sto i en ørliten, knusktørr potte av kokosfiber så de har jeg allerede pottet om. Nå står de i litt større potter med det meste av den gamle jorden sin og ny jord under, rundt og over. Så får vi se da om disse overlever her på Farmen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar