På atv'n!

tirsdag 8. september 2020

Der ja!

 Etter miniskjørt-blemmen på søndag satte jeg i gang i går og sydde et lengre skjørt av samme type. Måtte justere mønsteret litt så jeg plusset på 20 cm og gjorde lommeåpningene litt større og selve lommeposen sydde jeg også en del større slik at jeg får mobilen ned i lomma.


Linningen er mye lysere blå enn det ser ut på dete bildet altså, den er ikke stort mørkere enn på det andre stoffet faktisk.

I dag var det tid for overdel, litt usikker på om jeg skal kalle det t-skjorte med lang erm eller genser med halvlang...? Gikk i alle fall ut fra mønsteret til Ida Victoria, "Raglan med puff", men brukte mønstertillegget uten puff på denne. Lagde ikke kant på ermene, brettet bare inn og sydde en søm, men det ble litt knapt med stoff  til bolen så jeg laget en litt bred kant der, synes det fungerte bra og fikk også mønsteret på stoffet godt plassert på kanten.


Joda - jeg er veldig fornøyd! Dette skal nok bli godt å ha på jobben i vinter tenker jeg og så er det jo artig å ha noe som ingen andre har da!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar