På atv'n!

lørdag 19. september 2020

En liten guttedukke

 Så denne lille karen på Fretex onsdag i forrige uke, men av en eller annen grunn ble han ikke med hjem. Da jeg var innom også denne onsdagen lå han i bunnen av en stor kasse, under flere andre dukker og jeg måtte bare forbarme meg over ham. Det er ukjent hvor han kommer fra, formen han er støpt i er nok kjøpt fra en fabrikk og stempelet er forsøkt slipt bort, dette var ikke helt uvanlig har jeg skjønt. Vet ikke hvor gammel han er, men dukker av denne typen ble vel laget på 60- og 70-tallet kanskje?

Han er ca. 25 cm høy og var veldig skitten, men også veldig søt, synes jeg da. Armene kan beveges, men beina er faste og øynene er malte.



Han hadde ikke noen klær og planen er at han skal få genser/jakke og bukse, men foreløbig har han bare fått truse og lue!


Har ikke noe mønster til klær til en så liten dukke så jeg prøver å forminske noen av de jeg allerede har, så får vi nå se hvordan det går...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar