På atv'n!

tirsdag 2. august 2022

Sykkel, geocacing, Pokemon Go og Stolpejakt!

 Hadde bestemt meg for å ta en lang tur med Ella, el-sykkelen min, etter jobb i dag og som tenkt så gjort! Mannen var i Rennebu og hentet ved så jeg kunne gjøre akkurat det jeg ville - trengte ikke lage middag engang!

Så jeg skiftet til treningstøy og tok Ella ut og vi la i vei. Første stopp var ved cachen GC8YB7B Trollet og jeg fant den ganske enkelt. Morsomt! Neste stopp var i helt motsatt retning, nemlig cachen GC7E8W0 Grislæsthølet. Et pussig navn, aner ikke hvor det kommer fra. Fant cachen ganske lett, men hadde glemt hvor teit man føler seg når man suller rundt iført sykkelhjelm (gadd ikke ta den av!) som selvfølgelig er rød med hvite prikker, inne i en furu og leter etter noe... *haha*

På vei ned til Grislæsthølet syklet jeg forbi en stolpe tilhørende Stolpejakten og da kom jeg jo på at jeg må ta dem også! Stolpejakt er morsomt, det gjør at man kommer seg ut og kanskje får se steder i nærmiljøet sitt som man ikke har sett tidligere.

Jeg syklet så helt til enden av veien og der var det en stolpe til og nå måtte jeg jo sjekke om det var flere stolper i området og sannelig var det 4 til! Så jeg tok en runde rundtomkring - ser jo ut som jeg har syklet i fylla når jeg ser på kartet! Den ene omveien kom av at en bil sperret veien så jeg måtte snu og ta en omvei, omveien er ikke lang og det hørtes ut som om de spadde grus ut av henger så jeg droppet å be dem flytte bilen. Det tok meg ikke mer enn 2 min å sykle rundt, om det tok så lenge!

Siden den andre geocachen var ved fotballbanen Glimt så antok jeg at det var en pokestop der også og sannelig - to pokestoper og to gymmer! Så i dag fikk jeg full uttelling for sykkelturen!

12.2 km på sykkel + 14.300 skritt, det ga uttelling på Ring of Kerry-utfordringen også! Skikkelig gøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar