På atv'n!

tirsdag 18. juli 2023

Mormor-skapet!

 Endelig ble det mitt - mormorskapet! Min mormor hadde to slike, det ene var i så dårlig stand at det ble kastet da hun døde i 1988, dette overtok min søster. Som dere skjønner har det ikke vært i bruk, men bare stått i diverse kjellerboder siden den gangen. De siste årene har det stått i stallen her hos meg i påvente av at hun skulle få plass til det.

Nå har hun funnet ut at hun ikke skal ha det allikevel og jeg har fått det! Jada, skapet er ikke spesielt pent og i alle fall ikke av noe edelt treverk, sannsynligvis er det hjemmelaget eller laget av en lokal snekker på Stadsbygda tenker jeg. 

Sommerens prosjekt blir å fjerne malingen, pusse det ned og male det opp på nytt. Sette på magnetlåser på dørene og finne noen passende knotter til dem.


Jeg har forelsket meg i fargen Fusion fra Jotun og har lyst til å male skapet i den fargen utvendig og en eller annen eggehvit innvendig, det tror jeg blir veldig bra!

Skapet har faktisk noen nøkkelbeslag som ser interessante ut både på skuffen og skapdørene, de må jeg så skrudd av og få fjernet malingen på - de kan jo være fine under all malingen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar