På atv'n!

fredag 28. juli 2023

Reparere...

 For et par år siden kjøpte jeg et bærplukkerbelte på nettet og det har vært flittig brukt i bærplukkesesongen og jeg er veldig fornøyd med det. I dag var vi på multetur og da jeg hadde plukket fullt for andre gang og skulle stramme det opp litt rundt livet så oppdaget jeg at det hadde raknet på begge sider!




Det var ikke så rent lite irriterende for beltet er veldig praktisk og jeg har begge hendene fri til å plukke med. Da vi kom hjem tok jeg det med meg inn på syrommet, renklippet det og satt og lurte litt på hvordan jeg skulle gripe dette an da mannen kom inn på syrommet. Han så på det litt og kom med et knakende godt forslag! "Om du har et slikt tykt bånd da," avsluttet han etter å ha forklart hva han tenkte og jeg flirte, "Selvfølgelig har jeg det!" Og det tok ikke mange minuttene før beltet var godt som nytt, nei det er bedre enn nytt! Nå vil det vare i mange år til!

Jeg tok et tykt gjordebånd (bomullsbånd) som er like bredt som midjebåndet og klippet det så langt at det rekker fra ca. 7 cm fra hver side for det røde beltet og tvers over det røde. Forseglet endene med overlocken så de ikke skal rakne og klarte sannelig å få hele greia inn i symaskina - det er en lag med tykk plastvatt (eller noe sånt) inni det røde stoffet. Sydde to sømmer langs hele greia og et ekstra kryss for å sy sammen gjordebåndet og midjebåndet.


Så når jeg nå drar i midjebåndet for å stramme det så er det ikke det røde stoffet det blir dratt i, men det nye gjordebåndet! Dette er kjempesolid og vil vare i mange år til! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar