På atv'n!

onsdag 12. juni 2013

Elgsethytta!

Endelig ble været så fint på en onsdags morgen at jeg orket å sykle til Elgsethytta! Men først må jeg vise frem de nye sykkelhanskene jeg fikk i bursdagsgave av sønnen min i går:
 

Stilige! Matcher Frøken Rosa og så er de i samme merke som sykkelbuksa mi! Skorpionen var inne i håndflaten på hanskene, på buksa er den på rumpa!


Turen gikk fra Hallset og opp mot Lian via Kyvannet, her er jeg på gamle tomter etter at jeg hadde hest på Lian for over 20 år siden. Tiden flyr gitt...


Hit, men ikke lenger...


Jeg tok en avstikker ut i gresset til høyre i bildet og kom meg ut på veien igjen og passerte 
Lian restaurant på bildet under. Dette må vel, kanskje med unntak av Tyholttårnet, være den restauranten i Trondheim som har flottest utsikt?


Jeg tråkket videre forbi restauranten, innover Lianveien og helt opp til Fjellseterveien. Oppe ved Henriksåsen parkeringsplass tok jeg veien innover i marka. Det sto 3 biler her da jeg syklet forbi., da jeg kom tilbake sto det 8 biler her.


Vintervannet er en liten perle! Jeg bommet litt ved å sykle på siden nærmest Gråkallen, det hadde gått mye raskere å sykle på den andre siden av vannet, det var mye smalere og mer steinete og mye røtter på den siden jeg syklet enn jeg husket, det er en god stund siden jeg var her sist...


Vel forbi Vintervannet og opp noen bakker hadde jeg Gråkallen på høyre side. De velkjente kuplene står fremdeles som et landemerke.


Etter et par kilometer til på grusvei som gikk veldig opp og ned, jeg måtte av sykkelen flere ganger, ankom jeg omsider Elgsethytta som var målet for dagens tur!


Frøken Rosa foran do-boden på Elgsethytta.


Fasilitetene måtte jo sjekkes!


Hadde med matpakke og klok av skade fra forrige onsdag hadde jeg _ikke_ med noen energibar, ikke har jeg hatt tid til å lage noen selv heller. Men to skiver lavkarbo-brød med et godt lag prim mellom funket som bare det! Noen vil vel si at med prim mellom så går lavkarbo-vinninga opp i spinninga og det har de vel forsåvidt rett i, men brødet er godt og det inneholder færre kalorier enn de fleste sorter vanlig brød også, så da så.


Så langt var det hjemmefra til Elgsethytta, 13,6 km og jaggu var det mye motbakke!


Denne bakken er mye brattere enn den ser ut, her er jeg på vei tilbake og må gå opp.


Den bar det passende navnet Svingkleiva.


Jeg syklet samme vei hjem så om du vil følge meg på turen tilbake kan du bare scrolle oppover igjen fra bildet fra Henriksåsen. Hvis ikke kan du heller titte på skjønningene jeg møtte nede ved Kyvannet - en stokkandmor med 3 små nøster! Jeg var helt innpå dem og de var bare helt utrolig nydelige!

 
Turen i dag ble på 2t 22 min reell sykkeltid (ikke iberegnet rast på Elgsethytta) og sykkelcomputeren viste akkurat 27 km. Brukte 1 t 38 min oppover og 44 min hjem igjen! Puh. I dag var jeg ganske sliten etterpå og synes jeg hadde lov til det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar