På atv'n!

torsdag 6. juni 2013

Risvollan - Solsiden

I dag har jeg vært på kurs på Solsiden og fant ut at jeg like gjerne kunne gå nedover fra jobben. Kom ikke langt før jeg fant en gnistrende gul løvetann. Det er da fine blomster i byen også!


Gløshaugen, sett fra en litt uvanlig vinkel kanskje, den blir vel helst fotografert forfra.


Hestekastanjene ved Gløshaugen er enorme! Litt av et skue.


På vei ned Vollabakken, en trivelig liten bakke så og si midt i Trondheim sentrum.


Nidarosdomen, riktignok godt skjult bak en drøss med trær.


Bakklandet, finnes ikke noen triveligere bydel, det er jeg overbevist om!


Sykkelheisen Trampe. For pingler.


Den gamle Bybro er lykkens portal...


Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at dette huset en gang ble omtalt som Trondheims minste bolighus? Bittelite er det i alle fall der det ligger på Bakklandet!


Restaurantrekka på Solsiden, kanskje ikke så vakkert, men sikkert trivelig. Veldig populært i alle fall. Rart å tenke på at fra 1872 - 1983 var det hektisk skipsbyggeaktivitet her på det som da var Trondhjems Mekaniske Værksted. Her jobbet min far i mange år og her er det bygget bl.a. en rekke hurtigruteskip.


Ruta jeg gikk var på ca. 6,5 km og siden jeg skulle på kurs tok jeg det med ro så jeg ikke skulle bli så svett, så jeg brukte 1 time 20 min. Nydelig tur i fantastisk, om enn litt kjølig, sommervær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar