På atv'n!

fredag 26. desember 2014

Joggetur i romjula

Våknet til -3, klarvær og oppholds i dag, like etter frokost snødde det litt, men det ga seg fort så jeg hoppet i treningstøyet. Lille Gubben så bare på meg da jeg kom ut fra badet iført løpebukse og ulltrøyer - "Jeg trodde du bare tulla jeg?!" "Trodde du ikke jeg skulle ut?! Klart jeg skal ut!" Gravde frem pigg-joggeskoene og dro på meg pannebånd og hansker og gikk ut. Heldig for meg så hadde leieboeren nettopp gått ut så jeg kunne gå i hans fotspor bort til veien. Var spent på om det var brøytet langs gangveiene eller om jeg måtte vasse i dypsnø... Brøytebilsjåførene på Orkanger har vært tidlig på'n i dag og det var en drøm å ta seg frem! En varm romjulstanke sendes dere! 

De første 3-400 metrene var et mareritt, kroppen var tung og beina skjønte ikke helt hva jeg drev på med, men det tok seg snart opp og kroppen og beina fulgte villig med og kjentes lette og fine. Jeg burde sikkert ikke ha jogget langs gangveiene som tross alt er asfalterte under snøen, men satser på at det lille laget med snø og is demper såpass godt at hofta tåler det...

Jeg tok noen bilder med mobilen på veien:

Joggesko med pigg er kjekt å ha!


Orkla med et tynt, tynt islag i dag.


Vakker himmel, nesten blåtime til tross for at klokka var ca. 13 da bildet ble tatt.


Selfie hører til!


Vakre himmelfarger.


Turen ble på ca. 5,3 km / 50 min og jeg var overrasket over at formen var såpass god så lite som jeg har trent den siste måneden! Men det var deilig å komme seg ut og få jogget litt igjen, uten tvil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar