På atv'n!

torsdag 4. august 2016

Jadda!

Hadde jo planer om en joggetur i dag allerede i går kveld så jeg hadde med ekstra mat på jobb, kan jo ikke jogge på tom mage! Hadde lyst til å prøve på 5 kilometer denne gangen. 3 km går jo lekende lett og jeg har jo jogget 4 km et par ganger i det siste også... 

Vel hjemme fra jobb var det å hoppe i treningstøyet og komme seg ut før Lille Gubben kom hjem, han skulle ikke få vite noe før etterpå nemlig! Den vanlige 4 kms-løypa er kjempefin, men den har ingen naturlig forlengelse på grus til å kunne jogge 5 km, men på et punkt er det en sti gjennom skogen og ei vei rundt og denne slyngen er på ca. 500 meter. Jepp! Jeg tok den en gang på vei fra starten og en gang til på vei tilbake mot mål og klokket inn 5 km  på 36:19! 

Om jeg var sliten? Gjett da! For det første jogget jeg jo i går også og det kjentes i beina, men det gikk greit de første 3 km. Kilometer nr. 4 gikk på trass og på kilometer nr. 5 måtte jeg virkelig snakke hardt til meg selv! "Kom igjen! Det er bare 750 meter igjen!" - "Der ja, bare 500 meter igjen nå!" - "Kom igjen, nå er det ikke lange biten igjen, bare 250 meter!" - "100 meter da gitt, dette klarer jeg fint!" Og gjett om jeg var glad da Endomondoen kunne fortelle at jeg hadde jogget 5 km! Men jeg følte meg sånn:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar